Hop til hovedindhold

KLUB13 fester og koncerter

Kom med til KLUB13 fest for 6. klasser med DJ, sjove aktiviteter og meget andet.
I sæsonen 2024/2025 afprøves et nyt koncept med koncerter for 7. og 8. klasse.

KLUB13-festerne er arrangeret af Ung i Rudersdal for 6. klasse-elever, der bor eller går i skole i Rudersdal Kommune.

I sæsonen 2024/2025 afprøves et nyt koncept med koncerter for 7. og 8. klasse-elever.

På vores tilmeldingsside opdaterer vi løbende med informationer om datoer for fester og koncerter, tilmeldingsfrister og øvrige aktiviteter. 

Hold desuden øje med vores Instagram, hvor vi også informerer om de mange arrangementer.

Information til forældre om Klub13 fester

  • Ung i Rudersdal har de sidste mange år afholdt årgangsfester. Som udgangspunkt er der to fester for 6. årgang og to for 7. årgang i løbet af et skoleår. 

    Det er vigtigt for os, at vores fester opleves som hyggelige, trygge og naturligvis sjove og fyldt med energi. Vi vil gerne give de unge mulighed for at mødes på tværs af skoler og få nye bekendtskaber og være sammen i en anderledes ramme, end de er vant til. 

    Festerne indeholder musik, dans og aktiviteter. I sportshallen har vi en masse sjove aktiviteter, som varierer fra fest til fest og et diskotek, hvor en professionel DJ spiller op til dans.

    • Der er 15-20 medarbejdere til festen, fordelt i de forskellige lokaler
    • Ingen af festdeltagerne får lov at forlade festen, før den slutter, uden at have aftalt det med personalet, som står i udgangen. Proceduren for dette er, at den unge bliver spurgt ind til, om der er lavet aftale med forældrene om at forlade festen før tid, og hvordan de kommer hjem
    • Hvis en festdeltager bliver syg/dårlig under festen, så ringer vi altid til en forælder
    • Vi har nultolerance i forhold til alkohol og kontakter straks forældre ved mistanke om indtag
    • Vores Gadeteam vil sammen med de lokale Natteravne være i området, når festen slutter.

     

    • Man tager ikke billeder af - eller filmer andre til festen, men selfie med vennerne er helt okay
    • Forældre venter udenfor ved aflevering og afhentning - det er de unges fest. 
  • Festen er naturligvis røg og alkoholfri.

    Vi oplever ind i mellem, at der kan opstå fortællinger om særligt alkohol i ungegrupper/klasser inden festerne, særligt på 7. årgang. Det kan være fortællinger om, at nogle unge har tænkt sig at drikke inden festen, hvilket gør at andre unge kan få en opfattelse af, at det er normalt blandt unge at drikke alkohol inden festerne. Det kan skabe et negativt forventningspres, som er helt unødvendigt.

    For vi oplever nemlig ikke, at der bliver indtaget alkohol til vores 6. og 7. klassefester og har ikke udfordringer med dette. Vi oplever glade unge, som har glædet sig til musik, dans og aktiviteter med andre unge. 

    • Festen foregår på Rudegaard Idrætsanlæg i Holte Hal 2, Kongevejen 464, 2840 Holte
       
    • Hvis I kører jeres børn til festen, kan I sætte dem af på parkeringspladsen foran Holte Hal 2, som løber parallelt med Kongevejen
       
    • Priser: Det koster 75 kr. at deltage og man skal have tilmeldt sig og betalt på forhånd
       
    • Man kan hele aftenen købe slik, sodavand, vand og snacks i cafeen til rimelige priser. Sportsforeningerne Holte Håndbold og Holte Volley skiftes til at stå for salget i cafeen, så overskuddet går ubeskåret til deres klubkasser. 60 kr. i lommepenge til en hel aften bør være rigeligt. Der kan betales med MobilePay og kontanter
       
    • Man skal enten bo eller gå i skole i Rudersdal Kommune for at kunne tilmelde sig og deltage
       
    • Kontakt: Hvis I som forældre har brug for at få fat i os under festen, kan I altid ringe på telefon 72 68 59 31 eller 72 68 59 05
       
    • Hvis I har spørgsmål inden festen, så ring på 46 11 59 00 eller skriv på ungi@rudersdal.dk
       
    • Husk en jakke/overtrækstrøje, der kan være lidt kø udenfor, når vi åbner indgangen kl. 20
       
    • Der er garderobe, hvor man skal lægge sit overtøj og sin taske. Drikkevarer må ikke medbringes. Garderoben er bemandet hele aftenen, og man får et garderobenummer udleveret
       
    • Påklædning: Der er mange fysiske aktiviteter til festen, så vi opfordrer derfor til, at man tager tøj på, som man kan bevæge sig i og føler sig godt tilpas i. Tag gerne fodtøj på, der er beregnet til indendørs brug eller sørg for, at skoene er så rene om muligt, så vi passer godt på gulvet i hallen.

     

Unge fællesskaber